Sunday, April 10, 2011

perkara yang menguji kesabaran


1.    1   Lampu
Menjadi masalah yang sagat besar bila saya perlu tidur di tingkat atas dan lampu betul-betul ditempat yang menarik iaitu di atas tempat pembaringan ku.pamasangan lampu 24 jam sangat memanaskan badan dan menyakitkan otak….yang nak berskype or berchatting or berblog or sume yang lain, x boleh ker guna kan cahaya lappy anda, dan yang nak ke kelas dan perlu bercantik-cantik dihadapan cermin tolonglah padamkan lampu selepas anda selesai…memang la masalah besar saya ney kerja nak turun katil sebab nakpadamkan lampu jer
2.   2    Ampaian kain
Dan saya memang sedia maklum penduduk disini sangatlah ramai,tapi bukan masalahnye nak tolakkan baju orang lain yang belum kering…tidak tahukah mereka betapa penatnya saya membasuh kesemua baju itu merendamnye dengan downy,menjemurnya dalam barisan yang teratur dan sedap mata menandang…dan anda senang-senang jer menolaknya ketepi. Kalau ku dapat yang buat cam 2..habis la sume baju die ku campak ke lantai nanti hahah.
3.    3   Tong sampah
Dah tahu tong sampah dah penuh xyah la nak buag dekat situ juga….bila dah jadi gunung berapi meletup mulalah bising kotor berbau…padahal korang gak yang buat.
4.    4    Durian
Saya bukan pengemar durian sejati dan saya sangat pening dengan bau durian..dan kenapa setelah habis dimakan anda yang tidak bertanggung jawab membuangkannya ke dalam tong sampah bilik saya,tahukah anda baunya sangat tidak menyenangkan.dah tahu makan buanglah dalam tong sampah bilik sendiri.memang sakit peotlah mereka-mereka yang berbuat begitu.
5.   5    Menonton movie
Yela saya pun suka gak tgk movie,dengar lagu kat lappy tapi x yah la sampai satu bilik nak bagi dengo…menyampah betul,lau ajak tegok sekali ok gak…ney x bila orang pandang die balas senyum kerang…
6.   6    Azma
Dan ini sangat menjadi tanda Tanya kenapa orang suka panggil saya azma…saya sama sekali tidak sama dengan dia…dia sangat cun,saya ney biasa-biasa jer heeh..

Ade banyak lagi yang menguji kesabaran tapi cukupkah setakat ini takot orang lain yang x sabar dengan saya pulak.

1 comment: